0

Geliştirici seçeneklerinde "GPU oluşturmayı zorla" neden kapalı?

<p>Bu se&ccedil;eneği a&ccedil;tığımda bazı uygulamalardaki grafikler daha iyi hale geldi. Bence a&ccedil;ık olması iyi bir şey.<br /> Bu &ouml;zellik neden varsayılan olarak kapalı halde. Bir dezavantajı mı var?</p>
19.12.2014 tarihinde Erem Kozakçıoğlu sordu
Yorum Ekle Takip Et
Beğen, Paylaş

Bu soru için yorumunuz

captcha

Vazgeç

Bu soruya toplam 3 cevap verilmiştir

0
<p>GPU oluşturma ilk eklendiğinde olduk&ccedil;a g&uuml;venilmezdi. Bazen yazılım(software) oluşturmadan daha yavaş olabiliyordu ve onun birlikte &ccedil;alışamadığı bazı GUI &ccedil;eşitleri vardı. Bu sebepten dolayı, bu uygulamanın geliştiricisinin uygulamalarını GPU oluşturma ile denemelerine ve uygulamanın bildirisindebu uygulama i&ccedil;in bir GPU oluşturmayı etkinleştirmek i&ccedil;in bir se&ccedil;enek sunmalarına bağlı( izinleri bildirdikleri yer ile aynı yerde). Bu se&ccedil;enek temelde bunu geliştiriciler i&ccedil;in uygulamalarında GPU oluşturmayı denemeleri i&ccedil;in daha kolay hale getirmek i&ccedil;in. Bu kulağa mantıklı geliyor, &ccedil;&uuml;nk&uuml;:</p> <ol> <li>&Ccedil;oğu kullanıcı GPU oluşturmanın ne olduğunu bilmiyor ya da ne olduğu ile ilgilenmiyor ve herhangi bir uygulama i&ccedil;in a&ccedil;ık ya da kapalı olması gerektiğini bilmiyorlar ve</li> <li>Ayar ger&ccedil;ekten her uygulama i&ccedil;in ayrı olmalı, cihaz i&ccedil;in genel bir ayar olmamalı, &ccedil;&uuml;nk&uuml; bazı uygulamalar GPU oluşturma a&ccedil;ıkken &ccedil;alışmayabiliyor.</li> </ol> <p>&nbsp;Daha fazla gelişmeden sonra, 4.0 geldiğinde, GPU oluşturma daha g&uuml;venilir hale geldi, yani t&uuml;m uygulamalar i&ccedil;in varsayılan hale geldi: şu anda geliştiricinin a&ccedil;ık&ccedil;a GPU oluşturmayı eğer ki, uygulamalarında bir sorun &ccedil;ıkarırsa etkisiz hale getirmelerine bağlı(bu, şu anda &ccedil;ok nadir bir şey). &ldquo;GPU oluşturma zorla&rdquo; se&ccedil;eneği işlevini kaybetmiş durumda ve şu anda geliştiriciler tarafından bile &ccedil;ok nadir kullanılıyor, &ccedil;&uuml;nk&uuml; varsayılan hale geldi.</p>
29.01.2015 tarihinde
Puffin uygulamasında GPU diye birşey çıkıyor! - 22.02.2016 tarihinde Kimse yorumladı

Bu cevap için yorumunuz

captcha

Vazgeç

0
<p><a href="http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/help/force-gpu-rendering-t1938081">Bir XDA g&ouml;nderisinden alıntı:</a></p> <p>Bu tercihi geliştirici se&ccedil;eneklerinde etkinleştirmek, tuşlar, metin ve karmaşık 2d grafik heseplamaları gibi GPU oluşturma penceresi i&ccedil;eriği g&ouml;revlerini bitiriyor. Bu genelde daha hızlı, animasyonlar da i&ccedil;eren, UI oluşturmaya neden olur. Bir tarafta, kesinlikle sistemde daha iyi &ccedil;er&ccedil;eve oranına sahip olursunuz(ve ayrıca daha iyi bir tecr&uuml;beye), ancak daha fazla şarj t&uuml;ketebilirsiniz. Bazı belli cihazlarda, GPU CPU&rsquo;dan daha fazla g&uuml;&ccedil; t&uuml;ketir, yani bu se&ccedil;enek aktif haldeyken %5-15 daha az şarj &ouml;mr&uuml;n&uuml;z olacağını g&ouml;z &ouml;n&uuml;nde bulundurmanız gerekir.</p> <p>Daha zayıf CPU&rsquo;su olan cihazlarda bu se&ccedil;eneği aktifleştirdikten sonra yorum yapıyorum. &Ouml;rneğin; &ccedil;ok nadir olarak bunu dual-core 1.4 ghz ARM CPU&rsquo;da etkinleştirmeniz gerek.</p> <p>UI oluşturmayı GPU&rsquo;ya boşaltmanın bazı bariz yararları da var b&ouml;ylece CPU veritabanı IO, veri işleme, hesaplama yapma ve başka kullanıcı girdilerine cevap verme gibi başka &ouml;nemli g&ouml;revler i&ccedil;in &ccedil;alıştırılabilir.</p> <p>Yani, bu kullanıcının performans i&ccedil;in şarjını feda edip edemeyeceğine bağlı. Ve bence, &ccedil;oğu insan telefonunun şarjının daha uzun s&uuml;re dayanmasını ve performansın kabul edilebilir bir d&uuml;zeyde olmasını isteyecektir.&nbsp;</p>
29.01.2015 tarihinde

Bu cevap için yorumunuz

captcha

Vazgeç

0
<p>Bu geliştiricilerin uygulamalarını denemeleri i&ccedil;in &ccedil;ıkarılmış, bu y&uuml;zden varsayılan olan aktif hale getirilemiyor.</p>
29.01.2015 tarihinde
yoyo yoyo (160) cevapladı

Bu cevap için yorumunuz

captcha

Vazgeç

Bu soru için cevabınız

Vazgeç