0

Bu Geliştirici Seçeneklerini açıklayabilir misiniz?

<ul> <li>GPU oluşturmayı zorla</li> <li>Dikd&ouml;rtgen olmayan kırpma faaliyetlerinde hataları ayıkla</li> <li>4x MSAA&#39;yı zorla</li> <li>HW yerpaylaşımlarını devre dışı bırak</li> </ul> <p>Bu se&ccedil;enekler nedir ve ne işe yararlar?</p>
15.12.2014 tarihinde İlkay Ramazan Tokaç sordu
Yorum Ekle Takip Et
Beğen, Paylaş

Bu soru için yorumunuz

captcha

Vazgeç

Bu soruya toplam 1 cevap verilmiştir

0
<p><strong>L&uuml;tfen bunların geliştirici se&ccedil;enekleri olduğunu ve belki de kullanılamaz olduğunu ya da sizin cihazınızda negatif bir etki yaratabileceğini aklınızda tutun.</strong></p> <p><strong>GPU Oluşturmaya Zorlama</strong></p> <p>GPU, grafik işlemcisi &uuml;nitesidir. CPU&rsquo;ya &ccedil;ok benzer, ancak sayıları yoğun bir şekilde hesaplamak ve y&ouml;netici sistemi ve donanım(hardware) i&ccedil;in g&ouml;revleri &uuml;stlenmek yerine, GPU grafik bilgisi oluşturur ve onu sizin i&ccedil;in ekrana koyar.</p> <p>CPU garfik y&ouml;nergelerini iyi bir şekilde işleyebilir, ancak bunu yaparken başka hesaplamaları yapamaz ve grafik y&ouml;nergelerini işlerken gecikmelere neden olabilir.</p> <p>Ice Cream Sandwich&rsquo;te, geliştiricilere(ya da g&uuml;&ccedil; kullanıcıları) bu uygulamanın beyanında a&ccedil;ık ya da kapalı olsa bile, uygulamaları GPU oluşturmaya zorlama inisiyatifi verilmiş. Bu &ccedil;ok da bariz bir şekilde uygulamayı daha hızlı yapmıyor ve sorunlara neden olabiliyor.</p> <p>Dikd&ouml;rtgen olmayan klip b&ouml;lgelerini(non-rectangular clip ops) etkisiz hale getirme</p> <p>Bu benim i&ccedil;in detaylıca a&ccedil;ıklaması olduk&ccedil;a teknik bir şey. Temelde bir &ldquo;canvas&rdquo; &ccedil;izim kullanılır. Android i&ccedil;in olan kaynak kodu(source code) bunu i&ccedil;erir:</p> <blockquote> <p>/**</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * Turn on to **debug non-rectangular clip operations**.</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; *</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * Possible values:</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * &quot;hide&quot;, to disable this debug mode</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * &quot;highlight&quot;, highlight drawing commands tested against a non-rectangular clip</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * &quot;stencil&quot;, renders the clip region on screen when set</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; *</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * @hide</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; */</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp; public static final String DEBUG_SHOW_NON_RECTANGULAR_CLIP_PROPERTY =</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &quot;debug.hwui.show_non_rect_clip&quot;;</p> </blockquote> <p>&nbsp;</p> <p>Alışılmadık canvas b&ouml;lgeleri oluşturmak i&ccedil;in onu kapatabilirsiniz. <a href="http://stackoverflow.com/questions/9285450/on-android-how-do-i-make-oddly-shaped-clipping-areas">Buradan bunun &uuml;zerine daha fazla detay bulabilirsiniz.</a></p> <p>Muhtemelen &ldquo;dikd&ouml;rtgen olmayan klip b&ouml;lgelerinin&rdquo; biraz yanlış y&ouml;nlendirmeye a&ccedil;ık olduğunu s&ouml;ylemek gerekir.</p> <p>&ldquo;Klip b&ouml;lgelerinin ekrana hizalanmış dikd&ouml;rtgenler&rdquo; olması gerekir. Eğer ki, bazı &ccedil;oklu olmayan 90 derecelikler tarafından &ccedil;evrilen bir dikd&ouml;rtgen klip alanınız varsa, o zaman aynı şekilde bir donut ya da her neye sahipseniz o şekilde ağır patikayı takip ederek kaybolacak. (&ldquo;ağır patika&rdquo; kalıp arabelleği kullanıyor ve muhtemelen onun kadar yavaş olması gerekmiyor, bu gelecekteki bir iyileştirme i&ccedil;in iyi bir alan.).</p> <p><strong>4X MSAA&rsquo;ya zorlamak</strong></p> <p>4X MSAA&rsquo;yı zorlamak rootlanmış bir cihaz gerektirmiyor. Bu bilgisayar oyunlarındaki bozucu etkiye karşıtlık filtresi ile aynı se&ccedil;eneği yapıyor- t&uuml;m pikselleştirmeyi yumuşatıyor ve daha iyi bir oluşturma sağlıyor, ki bu grafiklerin daha iyi g&ouml;r&uuml;nmesi demek. Kullanıcıların bunun sadece temel MSAA desteği olan GPU ile &ouml;nerildiğini bilmeleri gerek.</p> <p>Android&rsquo;deki pencereler her zaman video belleğini paylaşmak yerine birleştirirler. Normalde, SurfaceFlinger birleştirme i&ccedil;in GPU&rsquo;yu kullanır, ancak bu m&uuml;mk&uuml;n olduğunda bir donanım overlay&rsquo;ini kullanacak ki bu daha hızlı ve daha az şarj t&uuml;ketiyor. Overlayleri etkisiz hale getirmek onun her zaman GPU oluşturmayı kullanacağı anlamına gelmiyor. Uygulama geliştiricileri bu se&ccedil;eneği a&ccedil;mak zorunda olmasa bile, bu sadece sistem b&uuml;t&uuml;nleştirmesindeki ya da HW video kodundaki hataları ayıklamak i&ccedil;in yararlı olur.</p> <p><strong>Wikipedia&rsquo;dan</strong></p> <p>Sinyal s&uuml;reci ve bağlantılı disiplinlerde, &ouml;rnek alındığında, hesap paylaşımı farklı sinyallerin doğrulanamaz hale gelmesini sağlayan bir etki(ya da bir diğerinin hesabını paylaşır). Ayrıca &ccedil;arpışma ya da yapay olguya tekab&uuml;l ediyor ki bu &ouml;rneklerden yeniden oluşturulan sinyallerin orijinal s&uuml;rekli sinyallerden farklı olması sonucuna yol a&ccedil;ıyor.</p> <p><strong>HW Overlay&rsquo;lerini etkisiz hale getirmek</strong></p> <p>Bir Donanım(hardware) overlay&rsquo;i olmadan ekranda bir şeyler oynatan her uygulama video belleğini paylaşacaktır ve s&uuml;rekli olarak &ccedil;arpışma ya da uygun bir resim oluşturmak i&ccedil;in kırpma yapmayı kontrol edecektir, bu b&uuml;y&uuml;k bir işleme g&uuml;c&uuml;ne mal olur. Bir donanım overlay&rsquo;i ile her bir uygulama kendi video belleği payını alır ve &ccedil;arpışma ya da kırpma i&ccedil;in herhangi bir kontrol yapmasına gerek kalmaz.&nbsp;</p>
29.01.2015 tarihinde
jaxx jaxx (1600) cevapladı

Bu cevap için yorumunuz

captcha

Vazgeç

Bu soru için cevabınız

Vazgeç